Garwolin

Wypoczynkowo-rekolekcyjny wyjazd wolontariuszy w góry /ZDJĘCIA/

maj 2022

23 maja wolontariusze szkolnych kół Caritas z Żelechowa wraz z opiekunami rozpoczęli podróż na południe Polski. Zwiedzali ciekawe miejsca związane z pobytem św. Jana Pawła II, wędrowali po górach i podziwiali szczyty Tatr Wysokich.

Pierwszym punktem był największy w Polsce park rozrywki zlokalizowany w miejscowości Zator. Na miejscu czekała na nich masa atrakcji, takich jak: rollercoastery, gokarty, wieża ciśnień, karuzele. Nie zabrakło również strefy aquaparku, stworzonej do wypoczynku lub skorzystania z basenu i rozmaitych wodnych zjeżdżalni. Czas umilały występy magików, animatorów rozrywki, pokazy pirotechniczne.

- Odwiedziliśmy Wadowice rodzinne miasto papieża Jana Pawła II, a wieczorem dotarliśmy do Poronina, gdzie znajdowało się miejsce naszego zakwaterowania. Kolejne dni to górskie wędrówki, piękna pogoda sprawiła, że trud wędrówki po górach został nagrodzony niesamowitymi widokami i zdjęciami. Było to niesamowite przeżycie, tym bardziej, że przy tak sprzyjającej pogodzie bez przeszkód mogliśmy podziwiać zapierające dech w piersiach widoki na szczyty Tatr Wysokich. Byliśmy w Sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej na Krzeptówkach. Ciekawostką jest fakt, że zostało ono wybudowanie jako votum za ocalenie życia papieża Jana Pawła II po zamachu z 13 maja 1981. W jego centrum znajduje się kościół pw. Matki Bożej Fatimskiej, który został konsekrowany przez papieża w 1997 r. podczas VI pielgrzymki do Polski. Wszyscy byliśmy pod ogromnym wrażeniem tego miejsca - relacjonują uczestnicy wyjazdu.

Wolontariusze odwiedzili także miejsca, które nie sposób pominąć będąc w Zakopanem. Krupówki – to najbardziej znana i najczęściej odwiedzana przez turystów ulica miasta – główny deptak Zakopanego. Tutaj każdy mógł zakupić pamiątki, pospacerować i spróbować zakopiańskich oscypków. - W piątek spędziliśmy popołudnie w malowniczo położonej miejscowości Chochołów, u stóp Tatr Zachodnich, gdzie znajduje się największy kompleks basenów termalnych w Polsce.

Czas płynął nieubłaganie i w sobotę 28 maja musieliśmy wracać już do domu. Jednak w drodze powrotnej udaliśmy się jeszcze do Krakowa. W czasie naszego wyjazdu, codziennie celebrowana była Msza św. oraz każdy dzień kończyliśmy wspólną modlitwą i Apelem Jasnogórskim- uzupełniają wolontariusze Caritas w Żelechowie i dziękują towarzyszom ich wyjazdu wypoczynkowo – rekolekcyjnego: ks. Marcinowi, siostrom Imeldzie i Dawidzie, dr Iwonie Cabaj – Wiater oraz Patrykowi.

Inf. pras.

Nasz reporter jest do państwa dyspozycji: